Translate

29 octombrie 2008

Catedrala Patriarhala | Bucuresti

Imagini din timpul procesiunii aducerii inauntru a moastelor Sfantului Dimitrie Basarabov- 28 octombrie 2008.



"Adevarata barbatie este legata intotdeauna de sentimentul smereniei adanci. Cel smerit intotdeauna este gata sa indure totul - si pe cele dinaluntru, si pe cele dinafara - socotindu-se vrednic nu numai de necazurile trimise, dar si de altele mai mari. Cel smerit nu poate fi zdruncinat, tulburat. El tot timpul este pregatit pentru orice. Asa a spus Moise Arapul cand a fost alungat din trapeza: Gata am fost si nu m-am tulburat (Psalm 118: 60). Asadar, sa pregatim sufletele si inimile noastre prin smerenie si ea ne va ajuta in rabdarea tuturor ispitelor. (Sfantul Nicon)".


Nu suntem socotiti a fi smeriti atunci cand ne umilim singuri pe noi insine, ci cand, umiliti fiind de ceilalti, fara tulburare primim aceasta umilinta ca fiind vrednici de ea. De asemenea, sterpiciunea noastra sufleteasca, fara sa vrem, ne coboara in adancul smereniei si patimile care ne chinuie au aceeasi influenta. (Sfantul Macarie)


[gallery link="file" order="DESC" columns="2"]

Un comentariu:

  1. Chiar vroiam să văd iconostasul. E foarte frumos. Când am ajuns în Bucureşti era noapte, deşi am dormit o noapte acolo n-am apucat să văd decât din exterior catedrala.
    Mulţumesc pentru imagini.
    Frumos blog. Felicitări.
    Un an nou cu bucurii şi împliniri!

    RăspundețiȘtergere