Translate

27 iulie 2009

Biserica Sfântul Antonie cel Mare | Bucureşti


Biserica Sfântul Antonie cel Mare din  Bucureşti este monument istoric, anul acesta (2009) împlinindu-se 450 de ani de la atestarea documentară. Aparţinea de Curtea Domnească din Bucureşti, aici venind la slujbă domnitorii.



***

A zis Sfântul Antonie cel Mare: "Va veni vremea ca oamenii să înnebunească şi când vor vedea pe cineva că nu înnebuneşte, se vor scula asupra lui, zicându-i că el este nebun, pentru că nu este asemenea lor."

Patericul egiptean



Despre judecarea celor care merg la biserică



Mulţi oameni spun: e mai bine să îmi trăiesc viaţa şi să nu vorbesc de rău pe alţii. Şi trăiesc în desfrâu. Însă, şi în Patericul egiptean  am găsit: "Zicea avva Matoi : a venit un frate la mine şi mi-a zis că grăirea de rău este mai grea decât curvia. Şi am zis că aspru este cuvântul. Deci, mi-a zis : şi cum voieşti să fie lucrul acesta? Iar eu i-am zis : grăirea de rău este rea cu adevărat, dar are grabnică tămăduire. Că se pocăieşte de multe ori cei ce a grăit de rău, zicând : rău am grăit. Iar curvia fireşte este moarte." Asta pentru că orice păcat face omul este în afară de trup, pe când desfrânarea (trăirea în concubinaj sau adulterul) sunt în trup. Iar trupul este "templu al Duhului Sfânt", aşa cum spune Sfântul Apostol Pavel. Iar noi, după Botez, nu ne mai aparţinem nouă, ci lui Hristos, căci în moartea şi învierea Lui am fost cufundaţi şi ridicaţi. Deci, cei ce păcătuiesc cu trupul lor fac un păcat foarte mare, căci iau ceea ce au făgăduit să fie doar al lui Dumnezeu şi îl fac părtaş diavolului.

Spune Sfântul Antonie cel Mare: "Adu-ţi aminte că vei muri şi nu vei mai păcătui". Dacă toţi oamenii ar fi conştienţi că nu scapă nimeni de judecată, iar iadul este nu pentru o sută, o mie sau un milion de ani, ci VEŞNIC, nimeni nu ar mai păcătui.

Vă invit să citiţi şi acest articol, dedicat Sfântului Antonie cel Mare.

[gallery link="file" order="DESC" columns="2"]


Un comentariu:

  1. Da, e atat de limpede si adevarat ce spun sfintii, si cu toate astea sunt asa de multe suflete care greu se rup de pacatul asta...al desfranarii...sau nu se rup deloc....
    pentru ca din nefericire, in ziua de azi daca traiesti in concubinaj nu se mai considera ca ai fi in desfranare...multi crestini ai zilelor noastre nu vad in concubinaj nimic rau...daca le spui ca nu-i bine, te considera exagerat/a....Dar Dumnezeu ii poate lumina pe toti, asa ca Doamne ajuta!!!!

    RăspundețiȘtergere