Translate

07 august 2020

Eu și mingea mea

        Eu sunt David și am primit, de curând, la aniversarea celor 7 ani, o minge de fotbal. Una adevărată, mare și grea. M-am bucurat enorm, m-am jucat cu ea o oră întreagă în curte. Apoi m-am plictisit. Ce sa faci singur, la 7 ani, cu o minge mare de fotbal? Părinții mei s-au întristat când au văzut că nu mă mai joc cu ea, ci tot la telefonul meu de ultima generație mă întorc. 
        Dar, azi noapte, la o săptămână de la ziua mea de naștere, am avut un vis frumos. Se făcea că mingea mea de fotbal vorbea cu mine. De fapt, era supărată. Am întrebat-o:
        - De ce ești așa de tristă?
        Ea mi-a răspuns, cu lacrimi în ochi:
        - Plâng pentru că nu mă apreciezi la adevărata mea valoare. Eu sunt o minge de fotbal adevărată, soră cu cele de pe stadioane, de la campionatele naționale sau chiar mondiale. Surorile mele sunt iubite, prețuite, fotbaliștii dau autografe pe ele, iar eu stau aici aruncată, în colțul camerei tale.
        M-am gândit că mingea are dreptate, dar tot nu am găsit vreo soluție. 
        Mingea parcă mi-a citit gândurile și mi-a zis:
        - De ce nu îi chemi pe prietenii tăi, George și Luca, să joace fotbal? Poate au și ei alți prieteni.
        Am ridicat o sprânceană:
        - Și cu ce te-ar face asta mai fericită?
        - M-ar face, pentru că voi v-ați antrena și poate veți ajunge mari fotbaliști, peste ani.
        - Eu vreau să am o meserie prin care să îi ajut pe ceilalți. Cum aș putea face asta, ca și fotbalist?
        - Poți și ca fotbalist, dacă devii cunoscut, poți lupta pentru cauze nobile. Poți ajuta copiii săraci, oamenii bolnavi și, mai ales, poți aduce bucurie unei generații întregi de microbiști. Gândește-te că poți face România cunoscută în lume prin rezultatele tale, îți poți ajuta țara și oamenii care sunt în nevoie.
        Aveam multe alte întrebări să îi pun, dar m-am trezit. Am mângâiat mingea și i-am promis că, de acum încolo, ea va fi prietena mea. Am început să joc fotbal cu George, Luca și prietenii lor, iar acum ne-am înscris toți la un club de fotbal. Sperăm să facem cunoscută România când vom fi mari și să ajutam oamenii bolnavi și copiii triști. Dar, mai ales, sperăm să aducem bucurie întregii țări prin rezultatele noastre. 


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu