Translate

24 mai 2008

Sfânta Mănăstire Dervent | Dobrogea

Avva Nistero cel mare umbla în pustie cu un frate şi văzând un balaur a fugit. Şi i-a zis lui fratele : şi tu te temi, părinte ? Şi i-a zis lui bătrânul : nu mă tem, fiule, dar mai de folos este că am fugit, fiindcă nu puteam scăpa de duhul slavei deşarte. (Patericul egiptean)


[gallery link="file" order="DESC" columns="2"]


La slujba Sfântului Maslu, în prim plan se află Părintele Arsenie de la Dervent, care a fost o perioadă preot slujitor şi la Mănăstirea Techirghiol.



7 comentarii:

  1. imi place mult icoana cu Sfantul si Pruncul. Te astepti sa inceapa sa-ti vorbesca Sfantul. Ce Sfant e?

    RăspundețiȘtergere
  2. Este Dreptul Simeon, cel care la 40 d zile L-a luat pe Domnul Iisus Hristos in brate:

    "22. Şi când s-au împlinit zilele curăţirii lor, după legea lui Moise, L-au adus pe Prunc la Ierusalim, ca să-L pună înaintea Domnului.
    23. Precum este scris în Legea Domnului, că orice întâi-născut de parte bărbătească să fie închinat Domnului.
    24. Şi să dea jertfă, precum s-a zis în Legea Domnului, o pereche de turturele sau doi pui de porumbel.
    25. Şi iată era un om în Ierusalim, cu numele Simeon; şi omul acesta era drept şi temător de Dumnezeu, aşteptând mângâierea lui Israel, şi Duhul Sfânt era asupra lui.
    26. Şi lui i se vestise de către Duhul Sfânt că nu va vedea moartea până ce nu va vedea pe Hristosul Domnului.
    27. Şi din îndemnul Duhului a venit la templu; şi când părinţii au adus înăuntru pe Pruncul Iisus, ca să facă pentru El după obiceiul Legii,
    28. El L-a primit în braţele sale şi a binecuvântat pe Dumnezeu şi a zis:
    29. Acum slobozeşte pe robul Tău, după cuvântul Tău, în pace,
    30. Că ochii mei văzură mântuirea Ta,
    31. Pe care ai gătit-o înaintea feţei tuturor popoarelor,
    32. Lumină spre descoperirea neamurilor şi slavă poporului Tău Israel.
    33. Iar Iosif şi mama Lui se mirau de ceea ce se vorbea despre Prunc.
    34. Şi i-a binecuvântat Simeon şi a zis către Maria, mama Lui: Iată, Acesta este pus spre căderea şi spre ridicarea multora din Israel şi ca un semn care va stârni împotriviri.
    35. Şi prin sufletul tău va trece sabie, ca să se descopere gândurile din multe inimi." (Sfânta Evanghelie după Luca, capitolul 2)

    RăspundețiȘtergere
  3. Mersi. Si uite ca scrie si pe icoana SIMEON....

    Oricum, a fost placut sa citesc din Sfanta Evanghelie.

    Doamne, ca frumoasa icoana!!! :)

    RăspundețiȘtergere
  4. frumoasa manastirea noastra stau aproape de ea ....(ostrov)se tin slujbe miraculoase si preoti cu mult har de la dumnezeu

    RăspundețiȘtergere
  5. FOTOGRAFIILE SUNT FOARTE FRUMOASE, LA FEL SI MANASTIREA.

    RăspundețiȘtergere
  6. O adevarata incantare pentru suflet e manastirea Dervent.
    Nu am participat pana acum la slujba Sfantului Maslu la Manastirea Dervent, dar niciodata nu e prea tarziu.
    Cred ca e ceva deosebit, nu?
    Slujbele de duminica si cele de seara sunt deosebite

    RăspundețiȘtergere
  7. NECULAE COSTEL20 mai, 2013 18:21

    Buna Florina! Ma numesc Costel Neculae cum am scris si mai sus. Am tot felul de probleme de sanatate , nu mari dar atat cat sa ma tina departe de tot ce e frumos, nu imi gasesc de serviciu desi sunt un om care a lucrat in strainatate si prin Iraq in bazele americane in trecut. Vorbind despre cele ale mele cu preotul meu duhovnic acesta a ajuns la concluzia ca singura varianta de raspuns pentru mine este sa jung la multele Athos pentru ca acolo sunt preoti calugari romani care sunt vazatori cu duhul sfant si imi pot spune ce e cu mine si ce ar trebuii sa fac. Am si niste abilitati cum ar fi , aurul pe care il port se incarca cu energie vindecatoare, verificata ipoteza, pot schimba gustul apei dintr-un pahar, pot usca o bucata de carne sau un fruct tinand mana deasupra lui si altele. Dar pentru mine nu pot face nimic. Sunt din Bucuresti locuiesc in Zona Titan. Putem discuta candva foarte aprofundat despre aceste chestii si sa imi dai un sfat. De dus la biserica ma duc, ma spovedesc , ma impartasesc, ma duc la masluri , ce e drept de la o vreme ma duc mai rar. Dar as vrea parerea ta despre ce se intampla cu mine.
    Iti multumesc din suflet pentru timpul acordat!

    RăspundețiȘtergere