Translate

19 decembrie 2011

Părintele Irineu Curtescu Mănăstirea Ponor

 Cu multă bucurie l-am revăzut ieri pe Părintele Irineu Curtescu la biserica de lemn de lângă Catedrala Mântuirii Neamului. A ţinut o predică foarte emoţionantă (ca de obicei), vorbind despre Întruparea Domnului. A mai explicat foarte frumos şi profeţia "Trestie strivită nu va frânge şi feştilă fumegândă nu va stinge" (Sfânta Evanghelie după Matei, capitolul 12, versetul 20) astfel:

- Trestie strivită nu va frânge = pe omul păcătos, căruia îi pare rău de păcatele sale şi se căieşte, Dumnezeu nu îl pedepseşte, ci îl ajuta să se ridice;

- Feştilă fumegândă nu va stinge = omului care încă mai are puţină credinţă şi iubire de Dumnezeu, Mântuitorul îi sporeşte credinţa, nu lasă să i se stingă focul Duhului
Sfânt.

Mi-a mai plăcut ideea că Domnul doreşte ca noi, oamenii, să fim ca nişte lumânari care ne aprindem una de la alta de dragostea de Dumnezeu.

Alt articol despre Părintele Irineu Curtescu găsiţi aici.





36 de comentarii:

  1. Doamne, ajuta! Daca ai cumva inregistrarea predicii Parintelui Irineu, te rog frumos, daca o poti posta pe blog sau sa mi-o trimiti pe email.

    RăspundețiȘtergere
  2. Despre parintele Irineu Curtescu! un Mare duhovnic al zilelor noastre, sa dea Bunul Dumnezeu sa-l tina cat mai mult printre noi…….sa-i dea sanatate si dragoste sfanta…….l-am cunosut personal, e deosebt, mai ales prin smerenia nativa si dragostea pentru cel mai mare pacatos……..m-am folosit de predicile si cuvantul de folos sufletesc bogat si mai ales de discernamantul cu care iti raspunde la toate nedumeririle la toate problemele oamenilor din lume.Am fost la Ponor la munca cu un cumnat,el se duce mereu acolo .

    RăspundețiȘtergere
  3. Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.

    RăspundețiȘtergere
  4. Doamne ajută! Am găsit pe internet ca număr de telefon al Mănăstirii Ponor 0258867505.

    RăspundețiȘtergere
  5. Parintele primeste credinciosi pe strada Icoanei nr 10 dar roaga credinciosii sa vina la Atosul romanesc Manastirea Ponor Alba un taram de vis .Personal am fost de 2 ori DOAMNE AJUTA!

    RăspundețiȘtergere
  6. Sandulache Daniela25 august, 2012 20:02

    As dori sa stiu cum se poate ajunge la manastire. Tocmai m-am intors dintr-un pelerinaj prin zona, dar nu am fost vrednici sa urcam si la Ponor, temandu-ne ca nu putem urca ( am calatorit cu microbuz).

    RăspundețiȘtergere
  7. Dumnezeu si Maica Sfanta sa-l ajute pe parintele Irineu sa fie sanatos si voios sa se poata ruga pentru noi sa ne putem folosi de dansul, pentru ca este foarte imbunatatit, smerit si cu foc de Duh Sfant in el.
    A facut doua manastiri la Ponor jud Alba, oaze de rugaciune si alinare sufletesca.......multumesc din suflet pentru rugaciunile parintelui, de cand l-am cunoscut s-a schimbat sufletul meu, sunt mult mai linistita, mai stapana pe mine, sunt fericita!Mare este Dumnezeul meu! si minunate sunt lucrurile sale!

    RăspundețiȘtergere
  8. Stie cineva numarul parintelui sau al manastirii Ponor?
    Imi doresc tare mult sa vorbesc cu dumnealui

    RăspundețiȘtergere
  9. Numarul de mai sus nu este valabil. Am incercat sa sun si este nealocat

    RăspundețiȘtergere
  10. Florina Drossu23 martie, 2013 23:23

    Imi pare foarte rau sa aud ca nu mai este valabil. Alt numar nu stiu. :(

    RăspundețiȘtergere
  11. Si eu l-am cunoscut pe acest mare duhovnic al zilelor noastre din 1987, cand se afla la M-rea Sihastraia. Mie mi-a schimbat sufletul de atunci si am o deosebita consideratie pt Sfintia-sa. Poate sa rezolve orice problema, daca se roaga. Este vazator cu duhul.

    RăspundețiȘtergere
  12. Da, am nevoie de numar.Va multumesc mult.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bună ziua!
      Doamne ajuta-ne!
      Din duflet va rog daca știți un nr.de al parintelui ,Am fost acum câțiva ani ,si imi doresc din suflet să ajung din nou.
      Va mulțumesc mult!

      Ștergere
  13. Ati gasit vreun numar valid de la Manastire? Multumesc si Doamne ajuta!

    RăspundețiȘtergere
  14. 0747770970- parintele Irineu.Maica Domnului sa va ocroteasca.

    RăspundețiȘtergere
  15. BUNUL DUMNEZEU SA VA BINECUVINTEZE SF: MANASTIRE SI OBSTEA SA :

    RăspundețiȘtergere
  16. Strada icoanei nr 95 .Cineva spunea ca nu 10,e gresit nr 10.

    RăspundețiȘtergere
  17. Astazi am fost la Sfintia sa.Mare parinte sa l tina Dumnezeu sanatos ,pe data de 29 sept are in Germania operatia pe cord deschis.

    RăspundețiȘtergere
  18. FANURIA știi cumva cum a decurs operația părintelui? Este bine? Maica Domnului sa îl aibă în pază! Ana

    RăspundețiȘtergere
  19. Răspunsuri
    1. insa au fost ceva complicatii dupa,de aceea va rugam sa spuneti o mica rugaciune pt Sfintia sa si daca aveti posibilitatea sa ajutati manastirea Ponor cu alimente pt muncitorii care lucreaza acolo;Domnul sa va rasplateasca inmiit!

      Ștergere
  20. Nr Părintelui Irineu curtescu 0747770970

    RăspundețiȘtergere
  21. Buna ziua,
    Ma numesc Haida Maria si vreau sa las un pomelnic pentru intoarcerea lui Ilie Isidor si impacarea noastra.
    Multumesc frumos

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. https://paginadefolos.blogspot.com/2015/03/povestea-trista-unui-tanar-crescut-in.html?m=1

      Ștergere
    2. https://paginadefolos.blogspot.com/2015/03/povestea-trista-unui-tanar-crescut-in.html?m=1

      Ștergere
  22. Stiti cumva intre ce ore /zile putem sa-l sunam pe parinte ?

    RăspundețiȘtergere
  23. https://paginadefolos.blogspot.com/2015/03/povestea-trista-unui-tanar-crescut-in.html?m=1

    RăspundețiȘtergere
  24. Astazi am vorbit cu parintele ,pentru ca aveam sufletul incarcat de intrebari si multe framantari .M-a impresionat blandetea,rabdarea si spiritul de sfintenie pe care o degaja.Era multa lume,asa ca de fiecare data.A simtit neputinta mea si mi-a spus sa raman sa vorbim.Am primit raspuns la ambele probleme,una mai dificila decat cealalta.Sunt convinsa ca este vazator cu duhul.Sa-l tina bunul Dumnezeu sanatos!SARUT-MANA PARINTE!

    RăspundețiȘtergere
  25. Doamne ajuta-ne!
    Va rog din suflet daca cuma știți vreun nr.de telefon al Parintelui,am fost la dânsul acum câțiva ani, vreau sa ajung din noua, de puteți va rog ajutați-mă.
    Vă mulțumesc mult!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nr Părintelui Irineu curtescu 0747770970 , Acesta este numarul. Doamne Ajuta , Il puteti gasi in Bucuresti uneori de L-V pe Str.Icoanei 95 . Aproape de M Stefan Cel Mare si Sfant. Bunul Dumnezeu sa ne binecuvanteze pe toti.

      Ștergere
  26. Stie cineva cati calugari vietuiesc la man. Ponor?

    RăspundețiȘtergere
  27. Buna ziua,
    Parintele Irineu mai vine in Bucuresti la adresa din Str. Icoanei sau este o alta locatie acum? Multumesc si Post cu folos!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. † Hristos † A † Înviat! †
      † † †
      Strada Ocolului 26 sau puteti contacta pe Sfintia Sa la numarul de telefon 0747770970 si să vorbiți!

      †iic†xc†ni†ka†

      Ștergere
    2. Strada Ocolului 26

      Ștergere