Translate

15 august 2010

Biserica de la Buda - Cornetu







De comuna Cornetu din Judeţul Ilfov ţine şi satul Buda. Acest sat a fost distrus în 1987, la construirea Barajului de la Mihailesti- Argeş, însă de câţiva ani, între Oraşul Bragadiru şi Comuna Cornetu a fost reînfiinţat Satul Buda. Se construieşte o biserică nouă, dar slujbele se ţin încă în paraclisul de lemn. În prezent, satul Buda numără doar 120 de locuitori, însă prezenţa lor la slujbele duminicale este de lăudat! Curtea este plină cu tineri şi copii, care se împărtăşesc cu evlavie la momentul cuvenit.





Psalmul 26


1.     Domnul este luminarea mea şi mântuirea mea; de cine mă voi teme?
2.     Domnul este apărătorul vieţii mele; de cine mă voi înfricoşa?
3.     Când se vor apropia de mine cei ce îmi fac rău, ca să mănânce trupul meu;
4.     Cei ce mă necăjesc şi vrăjmaşii mei, aceia au slăbit şi au căzut.
5.     De s-ar rîndui împotriva mea oştire, nu se va înfricoşa inima mea.
6.     De s-ar ridica împotriva mea război, eu în El nădăjduiesc.
7.     Una am cerut de la Domnul, pe aceasta o voi căuta: să locuiesc în casa Domnului în toate zilele vieţii mele,
8.     Ca să văd frumuseţea Domnului şi să cercetez locaşul Lui.
9.     Că Domnul m-a ascuns în cortul Lui în ziua necazurilor mele; m-a acoperit în locul cel ascuns al cortului Lui;
10.     Pe piatră m-a înălţat. Şi acum iată, a înălţat capul meu peste vrăjmaşii mei.
11.     Înconjurat-am şi am jertfit în cortul Lui jertfă de laudă. Îl voi lăuda şi voi cânta Domnului.
12.     Auzi, Doamne, glasul meu cu care am strigat; miluieşte-mă şi mă ascultă.
13.     Ţie a zis inima mea: Pe Domnul voi căuta. Te-a căutat faţa mea; faţa Ta, Doamne, voi căuta.
14.     Să nu-ţi întorci faţa Ta de la mine şi să nu Te abaţi întru mânie de la robul Tău;
15.     Ajutorul meu fii, să nu mă lepezi pe mine şi să nu mă laşi, Dumnezeule, Mântuitorul meu.
16.     Că tatăl meu şi mama mea m-au părăsit, dar Domnul m-a luat.
17.     Lege pune-mi mie, Doamne, în calea Ta şi mă îndreptează pe cărarea dreaptă, din pricina vrăjmaşilor mei.
18.     Nu mă da pe mine pe mâna celor ce mă necăjesc, că s-au ridicat împotriva mea martori nedrepţi şi nedreptatea a minţit sieşi.
19.     Cred că voi vedea bunătăţile Domnului, în pământul celor vii.
20.     Aşteaptă pe Domnul, îmbărbătează-te şi să se întărească inima ta şi aşteaptă pe Domnul.


Sursa: www.bibliaortodoxa.ro


[gallery link="file" order="DESC" columns="2"]

2 comentarii:

  1. Doamne ajuta!
    Fara nici cea mai mica intentie de a flata vreau sa spun ca blogul e Minunat! E o Liniste si o Bucurie sa te afunzi in Duhul cu care a fost si este creat si ingrijit. Simt nevoia sa spun din nou ca ma bucur ca l-am gasit, si ma voi intoarce aici cu mare drag fiindca mai am multe de descoperit:)

    RăspundețiȘtergere
  2. virgil antonov12 august, 2011 06:45

    Am fost prieten apropiat cu parintele bisericii ortodoxe din satul Buda pina m-am stabilit in California in 1979. In vizitele mele aproape saptaminale de afaceri am cunoscut familia parintelui care are doua fete. Am aflat dintr-o vizita scurta in tara prin 1983 ca fata mai mare era sefa pietei din Cartierul latin - pe linga bulevardul primaverii s.a. Au trecut atitea decade si am uitat numele lor dar le recunosc intr-o clipa. Din cauza schimbarilor geographice nu am reusit sa contactez telefonic familia fostului parinte. Apreciez daca cineva poate sa-mi dea noutati. Amintirile acestei familii imi sint dragi si intime.
    Telefonul meu este 661-943-2415 (Lancaster, California)
    Cu stima,
    Virgil Antonov

    RăspundețiȘtergere