Translate

13 iunie 2010

Cum să intrăm în Împărăţia lui Dumnezeu

În pericopa evanghelică de astăzi, care face parte din Cuvântarea de pe Munte, Mântuitorul ne arată că nu trebuie să ne îngrijim atât de mult de cele pământeşti:


http://bibliaortodoxa.ro/carte.php?id=55&cap=6 (Versetele 22-33)


Şi dacă nu trebuie să alergăm după cele de aici, ce să căutăm oare? La Evanghelia după Ioan, tot Mântuitorul spune că El are apa cea vie: "Iisus a răspuns şi i-a zis: Oricine bea din apa aceasta va înseta iarăşi; dar cel ce va bea din apa pe care i-o voi da Eu nu va mai înseta în veac, căci apa pe care i-o voi da Eu se va face în el izvor de apă curgătoare spre viaţa veşnică." (Sfântă Evanghelie după Ioan, capitolul 4, versetele 13-14). Şi ce este viaţa veşnică? "Şi această este viaţa veşnică: Să Te cunoască pe Tine, singurul Dumnezeu adevărat, şi pe Iisus Hristos pe Care L-ai trimis". (Sfânta Evanghelie după Ioan, capitolul 17, versetul 3).


Deci, ca să fim părtaşi vieţii veşnice, trebuie să avem o cunoaştere adevărată a lui Dumnezeu, curată şi deplină, fără erezii, căci tatăl minciunii este diavolul (Sfânta Evanghelie după Ioan, capitolul 44, versetul 8), iar erezia desparte de Dumnezeu. Sfânta Biserică Ortodoxă, prin iluminarea Duhului Sfânt, la cele şapte Sinoade Ecumenice a lămurit aspectele dogmatice tăgăduite de ereticii acelor vremuri. Deci, trebuie să credem cu tărie în dogmele Sfintei noastre Biserici, căci avem dovada că Dumnezeu este cu noi:


http://www.florina.oradereligie.ro/2009/09/04/biserica-ortodoxa-este-biserica-lui-hristos/


Dar credinţa nu este suficientă pentru viaţa veşnică:


"Ce folos, fraţii mei, dacă zice cineva că are credinţă, iar fapte nu are? Oare credinţa poate să-l mântuiască? Dacă un frate sau o soră sunt goi şi lipsiţi de hrana cea de toate zilele, şi cineva dintre voi le-ar zice: Mergeţi în pace! Încălziţi-vă şi vă săturaţi, dar nu le daţi cele trebuincioase trupului, care ar fi folosul? Aşa şi cu credinţa: dacă nu are fapte, e moartă în ea însăşi. Dar va zice cineva: Tu ai credinţă, iar eu am fapte; arată-mi credinţa ta fără fapte şi eu îţi voi arăta, din faptele mele, credinţa mea. Tu crezi că unul este Dumnezeu? Bine faci; dar şi demonii cred şi se cutremură. Vrei însă să înţelegi, omule nesocotit, că credinţa fără de fapte moartă este?" (Epistola sobornicească a Sfântului Apostol Iacov, capitolul 2, versetele 14-20).


Iar Mântuitorul spune: "Cel ce are poruncile Mele şi le păzeşte, acela este care Mă iubeşte; iar cel ce Mă iubeşte pe Mine va fi iubit de Tatăl Meu şi-l voi iubi şi Eu şi Mă voi arăta lui. Dacă Mă iubeşte cineva, va păzi cuvântul Meu, şi Tatăl Meu îl va iubi, şi vom veni la el şi vom face locaş la el. Cel ce nu Mă iubeşte nu păzeşte cuvintele Mele. (Sfânta Evanghelie după Ioan, capitolul 14, versetele 21, 23-24).


Şi, în plus, mai trebuie să avem smerenie pentru a intra în Împărăţia lui Dumnezeu. Căci, de ce să ne madrim, de vreme ce slugi netrebnice suntem, care când facem ceva bun, ne facem cât de cât datoria, nici aceea aşa cum trebuie? "Aşa şi voi, când veţi face toate cele poruncite vouă, să ziceţi: Suntem slugi netrebnice, pentru că am făcut ceea ce eram datori să facem." (Sfânta Evanghelie după Luca, capitolul 17, versetul 10)


Nu este greu să intrăm în Împărăţia lui Dumnezeu, mai ales că suntem deja în Biserica Ortodoxă. Acum, trebuie să citim cât mai mult din scrierile Sfinţilor noştri despre Sfânta şi Dreapta Credinţă Ortodoxă şi despre cum să ne lăsăm de patimi şi să cultivăm în noi virtuţile. Ajutor Îl avem pe Dumnezeu, apoi pe Maica Domnului, pe toţi sfinţii şi îngerii, căci bucurie mare se face în cer când un păcătos se întoarce la Creatorul, Mântuitorul şi Sfintitorul său. Amin!


Un comentariu:

  1. "Acum, trebuie să citim cât mai mult din scrierile Sfinţilor noştri despre Sfânta şi Dreapta Credinţă Ortodoxă şi despre cum să ne lăsăm de patimi şi să cultivăm în noi virtuţile."

    Unele dintre cele mai folositoare scrieri pentru crestinii de azi sunt cele ale Cuviosului Serafim Rose.

    Sase dintre cele mai importante si mai cunoscute carti ale Cuviosului Serafim Rose sunt cuprinse in lucrarea "Scrieri - ierom. Serafim Rose" (http://www.cartiortodoxe.ro/cartea-carte/3799-scrieri-serafim-rose,-ierom..html)

    De asemenea o carte foarte ziditoare sufleteste este "Viata si lucrarile Parintelui Serafim Rose - ierom. Damaschin" (http://www.cartiortodoxe.ro/cartea-carte/3-viata-si-lucrarile-parintelui-serafim-rose-damaschin,-ierom..html)

    Dintre toate scrierile parintelui Serafim, cel mai mult mi-a placut "Nihilismul", o carte absolut deosebita pentru ca identifica cu precizie mecanismul infernal al filosofiei luciferice care a macinat treptat cultural-ideologic lumea moderna, ajungandu-se azi in pragul imparatiei raului...

    RăspundețiȘtergere