Translate

18 septembrie 2009

Condiţiile mântuirii

Ca să poată dobândi cineva mântuirea, are nevoie de:


-credinţă dreaptă;


-smerenie;


- fapte bune.


Dacă nu are cineva credinţă dreaptă, degeaba are fapte bune, nu poate fi primit în Împărăţia Cerurilor. Erezia înseamnă minciună, şi nimeni din cei ce trăiesc în minciună nu va putea fi primit în Împărăţia Adevărului.


Protestanţii spun că nu este nevoie să facem fapte bune pentru mântuire, ci doar să credem. Ei îl contrazic însă pe Sfântul Apostol Iacov, care zice: "14. Ce folos, fraţii mei, dacă zice cineva că are credinţă, iar fapte nu are? Oare credinţa poate să-l mântuiască?
15. Dacă un frate sau o soră sunt goi şi lipsiţi de hrana cea de toate zilele,
16. Şi cineva dintre voi le-ar zice: Mergeţi în pace! Încălziţi-vă şi vă săturaţi, dar nu le daţi cele trebuincioase trupului, care ar fi folosul?
17. Aşa şi cu credinţa: dacă nu are fapte, e moartă în ea însăşi.
18. Dar va zice cineva: Tu ai credinţă, iar eu am fapte; arată-mi credinţa ta fără fapte şi eu îţi voi arată, din faptele mele, credinţa mea.
19. Tu crezi că unul este Dumnezeu? Bine faci; dar şi demonii cred şi se cutremură.
20. Vrei însă să înţelegi, omule nesocotit, că credinţa fără de fapte moartă este?
26. Căci precum trupul fără suflet mort este, astfel şi credinţa fără de fapte, moartă este." (Epistola Sfântului Apostol Iacov, capitolul II).


Iarăşi, degeaba are cineva credinţă dreaptă (este ortodox) şi face şi fapte bune dacă le face cu mândrie. Spune Mântuitorul că suntem datori să facem binele, nu trebuie să ne mândrim sau să aşteptăm recompensă.


Adormirea Maicii Domnului


(Foto: Fresca reprezentand Adormirea Maicii Domnului din Biserica comunei Heresti, Giurgiu).

2 comentarii:

  1. Sa nu uitam de Har...una din conditiile mantuirii. Cu toate faptele,smerenia si credinta noastra, daca nu ar fi mila Domnului si harul Lui nmeni nu s-ar mantui...de fapt Hristos a adus harul pierdut...pana atunci oamenii oricate fapte bune faceau,oricata credinta aveau, tot in IAD mergeau (Avraam, Moise, David, Daniel...).
    Iesind din Biserica Una (Orto-doxa) pierdem harul si orice speranta a mantuirii, oricata credinta si oricate fapte bune am face.
    De-aia zice par.Cleopa ca sectarii tot in iad se duc,cu Biblia in mana... (si par. Arsenie Boca zice la fel). De fapt,Biserica si toti Sf. Parinti zic la fel.
    Sa avem grija sa nu pierdem HARUL! oricat de pacatosi am fi, n-avem credinta, n-avem fapte, n-avem smerenie ci pacate-pacate-pacate, dar din Biserica sa nu iesim.

    RăspundețiȘtergere