Translate

31 iulie 2009

Biserica Duminica Tuturor Sfinţilor | Râmnicu Vâlcea

Biserica "Duminica Tuturor Sfintilor" din Ramnicu Valcea este construita la inceputul secolului XVIII, fiind monument istoric si religios. Aici au fost sfintite steagurile revolutionarilor de la 1848, condusi de Generalul Gheorghe Magheru, si tot aici a fost celebrata Constitutia Romaniei, in 29 iunie 1848.


*


In prezent, aici se afla o particica din moastele sfintilor: Ioan Gura de Aur (Hrisostom), Haralambie, Mina si Paraschevi.


***


Mântuitorul Iisus Hristos spune: "Cel ce are poruncile Mele şi le păzeşte, acela este care Mă iubeşte; iar cel ce Mă iubeşte pe Mine va fi iubit de Tatăl Meu şi-l voi iubi şi Eu şi Mă voi arată lui.   Cel ce nu Mă iubeşte nu păzeşte cuvintele Mele." (Evanghelia după Ioan, capitolul XIV, versetele 21 şi 24). De aceea, Mântuitorul Iisus Hristos repetă că esenţa învăţăturii Sale este: "Să iubeşti pe Domnul Dumnezeul tău din toată inima ta şi din tot sufletul tău şi din toată puterea ta şi din tot cugetul tău, iar pe aproapele tău ca pe tine însuţi." (Evanghelia după Luca, capitolul X, versetul 27). Pentru că atunci când alegem sa facem păcate, arătăm că nu Îl iubim pe Dumnezeu, şi încălcăm astfel prima poruncă: să iubim pe Dumnezeu din toată inimă noastră şi din tot cugetul nostru.


***


Zis-a iarăşi (Avva Agathon): "fără de păzirea dumnezeieştilor porunci, nu sporeşte omul în nicio faptă bună." (Patericul egiptean)


[gallery link="file" columns="2"]

Un comentariu:

  1. Sunt Valcean si stiu cat de frumoasa e aceasta biserica. E superba mai ales tinand cont de istoricul acestui lacas la care cu daruire slujeste Parintele Carstea, consilier episcopal la Arhiepiscopia Ramnicului. Istoria indiferent de culoarea ei fie cenusie in timp de razboi ori rosie acoperita de drapelul comunist sau in prezent sub cele 3 culori mandre ce se inalta pe stalpul ce vegheaza stasnic la placa comemorativa sfintirii steagurilor, aceasta Biserica a ramas tot alba si curata ca o haina de sarbatoare din prtul nostru national. Felicitari Florina si astept cu nerabdare si celelate biserici mari ale Ramnicului sau mai bine zis ale " Micii Moldove" zic asa pentru ca nu mai judetul Valcea si Nordul Moldovei au atatea Biserici frumoase care au ramas si vor rammane capatai rugaciunilor Ramnicenilor.

    RăspundețiȘtergere